Nová Cisterna a svolávací zařízení

Nové auto je sen každého hasiče, i my jsme po novém autě už dlouho snili. V hasičárně nejdříve stála V3Ska nahrazená Škodou MST, tu vystřídala dnes již stařičká Liaz 101. Nejednou už jsme si nové auto představovali v garáži. Nejdříve vyřazené od HZS pak i nové, až jednou byla správná chvíle se do toho opřít na plno. Špatný technický stav (způsobený stářím vozidla) a právě vyhlášený dotační program nám pomohli přesvěčit zástupce města, že teď je pravý čas obměnit vozový park. Ale co vlastně chceme za auto? Jeden chce Scanii druhý zase Tatru a třetímu to je jedno. Velikost nástavby jsme měli určenou z podmínek dotace, tedy stačlilo se dohodnou jaký bude mít podvozek. Pro výborné jízdní vlastnosti v terénu, byla Tatra jasnou volbou. Na řadě bylo absolvování náročné administrativy. I to nebylo jednoduché a jiskřička s našich sdrcích se zažehla při pohledu na nový podvozek při prvním kontrolním dnu ve firmě KOBIT Slatiňany. Za pár měsíců byl druhý kontrolní den a my už jsme jí viděli v garáži. Netrvalo dlouho a 6.2.2017 zaparkovala v naší garáži zbrusunová CAS 30 na podvozku Tatra 815 6x6  s prodlouženou kabinou. 

 
Nejen Liazka, ale svolávací zařízení bylo zastaralé. Kdysi dávno jsme slyšeli o partě dobrovoných hasičů vyvyjející svolávací zařízení pro takové jako jsou oni. Z party hasičů se stala firma provozující zařízení FIREPORT. Pro nás volba číslo 1. a tak zanedlouho v uterý 6.2. po předání nové CAS a rozloučení se s předávacím technikem jsme v zápětí přivítali techniky firmy FIREPORT a tak se nám podařilo převzít v jeden den novou CAS i nové svolávaní.