Hromadné neštěstí

K výjezdu se připraví: CAS 15 Atego a technický automobil, dále pak vozy ZZS: vůz RLP a 2 vozy RZP s nimi bude vyjíždět special ATEGO. Jedná se o dopravní nehodu 2 osobních vozidel a autobusu na Kampě před Werichovou vilou. Zaznělo dnes v 15h z rozhlasu na Praze 1.

  Ve čtvrtek večer mi zvoní telefon a na druhém konci se ozve pro mě známý hlas a ptá se mě: Už si byl někdy v bezvědomí? V duchu se ptám jesli si ze mě nedělá strandu. Hlas z telefonu pokračuje: Je to jednoduchý jen si tam lehneš možná budeš krvácet a mít něco zlomeného a když ti zavolají pomoc, tak tě v ategu ošetří. To už nevydržím a ptám se: Děláš si srandu? Já jsem ti to ještě neřekl? V neděli jedem dělat figuranty pro nehodu autobusu, tak v 11 před hasičárnou čus, řekl hlas a zavěsil.

Teď ležím v převráceném autobusu, z nohy mi kouká kus kosti, kolem mě teče krev, všude jsou roházené zavzadla, oblečení a vše co si každý bere sebou na dalekou cestu. Vedle mě seděla malá holčička. Nemužu jí nikde najít. Najdednou si všimnu že je zaklíněná mezi podlahou a sedadlem. Spoustu lídí hrozně křičí. Všude jsou střepy z rozbitých okýnek. Snažím se postavit, ale nejdeto. Z dály slyším zvuk sirén hasičských vozů. Najednou slyším hlasy hasičů. Dobrý den, co vás bolí, zatřepe mi ramenem a ptá se zasahující hasič. Nasazujem ni na krk cedulku na které zaškrtne žluté kolečko, na ruku mi dá žlutý papírový náramek. Po světlé chvilce s vidinou pomoci  začínam propadat panice, když hasič odchází dál nasazovat cedulky a náramky. 

Několik minut po hasičích přicházejí  záchranáři a začínají nás třídít podle barev na náramku. Žlutou a červenou barvu ihned odnášejí do atega k dalšímu ošetření. 

Byl tam velký zmatek, ze zadku autobusu šel kouř, hodně lidí tam křičelo ale někteří se ani nehýbali popsal situaci přihlížející součinostního cvičení složek IZS. Speciální cvičení v rámci dne s dobrovolnými hasiči si připravili 21.9. hasiči Prahy 1. Naši hasiči (i ty mladí) se účastnili spolu s žáky Vyšší odborné a střední zdravotnické školy 5. května, tohoto cvičení jako figuranti pro záchranáře.


Děkujeme pí. Malé, že jsem se mohli tohoto cvičení účastnít. Bylo to pro nás velmi poučné. Pokaždý, když bude chtít předjíždet tak si na to vzpomeňte.